Rosenvildefilmen "Ikke vær en idiot" har kommet til finalen i DeathTrip konkurransen!

DeathTrip er et forebyggende prosjekt mot ruskjøring som drives av Ung i trafikken – ingen venner å miste.
Rosenvilde fikk i januar 2019 besøk av leder Liv-Marie Bendheim som holdt foredrag og innledet konkurransen for elevene på skolen. 
Dette er en landsomfattende konkurranse der videregående elever konkurerer om å lage den beste holdningskampanjen mot rus i trafikken.
De tre beste bidragene kan vinne premier på henholdsvis 30 000,- 15 000,-og 5 000,-kroner.
Av de over hundre innsendte bidragene er 
kampanjen Ikke vær en idiot laget av Rosenvilde elevene  Erlend Joa, Viktor Stokke, Jakob Holt og Emil Mikkelsen i 2MKA kommet til finalen som ett av de beste 11 bidragene.
DeathTrip - finalen finner sted på Saga Kino i Oslo 7.mai
og hele klasse 2MKA er invitert med hele dagen!
Der blir det foruten presentasjon av de elleves kampanjer også underholdning ved komiker og skuespiller Martin Lepperød. Kjent fra Senkveld, Latter, ungdomsseriene «Kongen av Gulset» «Unge Lovende», og «Hvor er Thea?», og gjest hos YouTube- kanalen NRK 4ETG.

På slutten av dagen er det kåring av de tre beste bidragene.
Tekst: Eline Odland-Hvaring