Samarbeidsprosjekt mellom Rosenvilde og Rud vgs.

YFF elever på VG2 IT deltar i et samarbeidsprosjekt med elever fra Rud vgs.

Vi er stolte over å kunngjøre oppstarten av vårt samarbeidsprosjekt: "Prosjekt RosenRud - fra Gaming til Skaperglede". Dette initiativet, støttet av Sparebankstiftelsen DNB med en bevilgning på 50.000 kr har som mål å forene elever fra begge skolene gjennom bygging av to gaming PC-er.

5 gutter og to voksne damer foran plakat med titter Rosenrud - Klikk for stort bildeProsjektgruppa Gunn L Johnsrud

Prosjektet legger grunnlag for en praktisk læringsopplevelse som ikke bare styrker tekniske ferdigheter, men også fremmer samarbeid, innovasjon og skaperglede. Under vårt første prosjektmøte, deltok fire elever fra Vg2 IT ved Rosenvilde vgs. og elever fra Vg1 TIF ved Rud vgs. sammen med Rud sin IT-lærling. Gjennom dette samarbeidet håper vi å bygge broer mellom elever med ulike bakgrunn og interesser, samtidig som vi utforsker de teknologiske og kreative aspektene ved gaming.

Vi ønsker å takke Sparebankstiftelsen DNB for deres støtte og for å gjøre dette prosjektet mulig. Deres bidrag er avgjørende for å skape meningsfulle og engasjerende læringsopplevelser for våre elever.